pozycjonowanie

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Dzisiaj każda firma powinna posiadać swoją witrynę, dzięki której odbiorcy będą mogli zapoznać się z ofertą. Szczególnie te małe przedsiębiorstwa chcące trafić do klientów w konkretnej miejscowości. Czym jest pozycjonowanie lokalne? Na czym polega? Dlaczego warto skorzystać z takiej usługi? Wszystko zostało wyjaśnione poniżej!

Czym jest i na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Głównym celem pozycjonowania stron WWW jest ich ulokowanie na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Nie można zaprzeczać, że użytkownicy najchętniej klikają w te linki, które znajdują się na szczycie, ponieważ wierzą, że znajdą tam wartościowe i sensowne treści. Zresztą jest w tym dużo racji. Jako że internauci najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google, to właśnie względem niej odbywa się pozycjonowanie. Warto wiedzieć, że jest to proces skomplikowany i długotrwały. Dlatego też coraz więcej osób decyduje się zlecić to zadanie specjalistom. Z kolei oni uwzględniają elementy takie jak: słowa kluczowe, linki wewnętrzne i zewnętrzne, treści na stronie oraz formatowanie tekstu. Oczywiście później muszą zadbać o to, aby witryna nadal znajdowała się na wysokiej pozycji. Natomiast pozycjonowanie lokalne spotykane również pod nazwą local SEO to działanie mające na celu podniesienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania w określonym regionie. Wbrew pozorom nie chodzi wyłącznie o dopisanie słów kierujących do konkretnej miejscowości. Uwzględniana jest także lokalizacja internauty oraz inne istotne dane. Pozycjonowanie lokalne dotyczy nie tylko zwiększenia widoczności w Google, ale też innych podstronach np. w mapach lub wizytówkach dla firm. Na czym polega pozycjonowanie lokalne w praktyce? Nie każdy wie, że Google wykorzystuje geolokalizację. Większość użytkowników udostępnia swoją lokalizację w wyszukiwarce, co umożliwia dopasowanie wyników wyszukiwania zgodnie z miejscem pobytu bez konieczności dopisywania miejscowości. Pozycjonowanie stron WWW jest szczególnie istotne dla przedsiębiorstw, których domeną jest działanie stacjonarne np. fryzjer, mechanik samochodowy, czy żłobek dla dzieci. Co ciekawe, wcale nie trzeba skupiać się na jednym mieście. Jeżeli właściciel firmy ma kilka oddziałów, to pozycjonowanie lokalne może zostać przeprowadzone na każde z nich. W takiej sytuacji odbiorca trafi bezpośrednio na podstronę z interesującą go miejscowością.

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne?

Tak właściwie zalet pozycjonowania lokalnego jest całkiem sporo. Jednak najważniejszą z nich jest, to, że wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania zwiększa szanse na dotarcie użytkownika do witryny. Zresztą jest to korzystne rozwiązanie także ze względu na kwestie finansowe. Przedsiębiorca nie będzie musiał inwestować w rozległe kampanie reklamowe, ponieważ jest to nieodłączny element pozycjonowania. Tak samo, jak wizytówka Google. Dzięki niej potencjalny odbiorca może z łatwością zweryfikować dane przedsiębiorcy i sprawdzić, czy rzeczywiście jest on osobą godną zaufania. Kolejną zaletą pozycjonowania lokalnego jest przewaga nad konkurencją i pozyskanie nowych klientów. Im wyżej strona będzie się znajdowała w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik wybierze naszą stronę, a nie konkurencyjną. Tym samym trafi do nas nowy klient, który może związać się z firmą na dłużej, jeśli spełni jego oczekiwania dotyczące oferowanych usług lub produktów. Należy pamiętać, że obecnie małe przedsiębiorstwa mają bardzo trudne zadanie, kiedy chcą obrać dobrą pozycję na rynku. W tym celu same muszą zabiegać o osoby, które będą ich odwiedzać i umożliwią generowanie realnych zysków. Dlatego też warto zainwestować właśnie w pozycjonowanie lokalne. Z tym że nie można liczyć na to, że dobre miejsce wyszukiwarce zapewni firmie stały dochód. Równie ważne jest zatrzymanie przy sobie odbiorców i dążenie do samodoskonalenia. Wysokiej jakości oferta i adekwatne ceny to jeden z elementów, który jest niezbędny. Jeśli odbiorca zawiedzie się, to z całą pewnością więcej do nas nie wróci.