reklama

Dlaczego dobra reklama jest tak ważna?

Waga odpowiedniej reklamy jest niezaprzeczalnie duża. To właśnie ona potrafi zaprosić klientów, którzy do tej pory nie słyszeli o danej firmie. To szczególnie ważny aspekt marketingu, gdy mowa o przedsiębiorstwach, które dopiero zaczynają swoją działalność i potrzebują dać o sobie znać szerszemu gronu. Czym charakteryzuje się dobra reklama i dlaczego jest aż tak ważna?

Dobra reklama, czyli jaka?

Reklam jest wiele. Znajdują się na każdym kroku niezależnie od tego, czy zrobionym w realnym, czy w wirtualnym świecie. Otaczają ludzi na banerach i ekranach, docierając również do uszu – nie wszystkie zostają jednak zapamiętane w równym stopniu. Dlaczego tak się dzieje?

Na początku warto przyjrzeć się docelowości danej reklamy. Oklejanie witryn reklamowych w Warszawie jest świetnym sposobem na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów na daną usługę lub produkt, jednak nie zadziała, jeśli nie będzie ona skierowana do danej grupy. Cel dobrej reklamy stanowi trafienie do najbardziej prawdopodobnej grupy klientów. Jak tego dokonać? Przede wszystkim trzeba zbadać rynek i sprawdzić, komu Twoje usługi będą najbardziej przydatne. W ten sposób szybko nasunie Ci się pomysł o formie reklamy, jak i samym miejscu jej umieszczenia. Wiele czynników może mieć na to wpływ, włączając w to wiek, płeć, jak i zainteresowania.

Docelowość reklamy to podstawa, od której trzeba zacząć. Co jednak będzie miało wpływ na sam odbiór danego produktu?

Jak stworzyć dobrą reklamę?

Warto przyjrzeć się najważniejszym aspektom dobrej reklamy, bez których jej powodzenie będzie zdecydowanie mniej prawdopodobne. Co się tutaj znajdzie?

  • Forma i miejsce – oklejanie witryn reklamowych w Warszawie to świetna opcja, jeśli tylko będzie to odpowiednio dobrane do grupy odbiorców miejsce. Reklamowanie pyszności placówki gastronomicznej zaraz po wyjściu z dworca autobusowego będzie dobrym pomysłem, jednak wielki billboard w tym samym klimacie obok bramy wyjściowej z cmentarza – już niekoniecznie. Dziś reklama w internecie ma największe powodzenie, jednak wszystko zależy od usługi i produktu.
  • Dbałość o minimalizm – warto wiedzieć, że człowiek nie potrafi skupić się na bardzo skomplikowanych projektach. Zdecydowanie lepiej przetwarza obrazy niż napisy, które wymagają semantycznych procesów. Dlatego niezwykle ważne jest, aby reklamy były jak najbardziej obrazowe, redukując tekst do minimum. 
  • Częstość występowania – wydawałoby się, że zapamiętuje się najlepiej te reklamy, które widuje się bez przerwy. Tak i nie. Często zapamiętanie łączy się wtedy z irytacją, przez co nie buduje to dobrego skojarzenia z marką. Warto postawić na przeciętnie często występujące reklamy, które pozwolą zapamiętać, ale nie spowodują przemęczenia.
  • Humor – śmiech dochodzi do człowieka często bez przetworzenia moralnego i etycznego. Właśnie dlatego coś, co rozśmieszy, zmusza do późniejszego myślenia, a przez to zapamiętania. Warto stawiać na humor, jeśli to możliwe.

Jak widać, dobra reklama to coś stosunkowo skomplikowanego. Jest ona niezwykle ważna, gdyż to właśnie ona przyciągnie klientów. Źle wykonana i przedstawiana reklama może wpłynąć bardzo negatywnie na cały biznes, warto zatem zadbać o jej odpowiednie przygotowanie.